Leta i den här bloggen

tisdag 6 mars 2012

Så jävla dumt



"Aktionsgruppen Tuttrevolution kämpar mot vad de kallar "tvångssexualiserandet av kvinnobysten". Förra veckan utförde gruppen en aktion på Valhallabadet i Göteborg, där man hoppade ner i de kommunala badbassängerna topless. Det är förbjudet då det råder toplessförbud i Göteborgs simhallar.
Grundaren till Tuttrevolution, Marielle Söderlund gästar P4 Extra, och pratar om sitt engagemang."

Det här tycker jag är blåst. 

Marielle sade i P4 extra idag att de ville sudda ut gränserna mellan könen och att kvinnobröst inte ska vara förknippade med sex och porr. 

Jaha... Inte fan vill jag se några jävla bröst om jag ska motionssimma. Det är väl illa nog att man får se det man får se i bastujävulen. 

Ja jaaaa det finns säkert något behjärtansvärt bakom hela skiten men jag tycker ändå det är så jävla dumt. 

Vad är sexigt sen då? Vad ska man ta till liksom? Ska man säga som den där mindre bemedlade tjejen som för att få hänga med kompisgänget på 50-talet gick iklädd endast regnrock och på väg till paviljongen hukade sig ner med jämna mellanrum och frågade grabbarna: "Ska du se arsle'?"

Och om man nu råkar ha en karl som inte kan hålla ögonen i styr även om fruntimren har top på sig, och Gud vare tack och pris att man slipper det, men de som har en karl som de tamfan får slå i skallen med jämna mellanrum för att han ska vakna upp... ja goodbye motionssim efter jobbet eller barnalek på lördagarna i äventyrsbadet. 

Nej det här är urblåst tycker jag. Ja jag säger det IGEN. Varför ska vi sudda ut gränserna mellan könen? Ska vi gå runt som en grå massa allihop sen och säga hen till varandra?

Så jävla typiskt den här tiden som är nu. Vi kan liksom inte hitta på nåt mer så nu suddar vi ut oss själva... JAAAAA!